Награда публике


Награду добија један од полуфиналиста који се не пласирају у финале, а на основу резултата гласања публике преко сајта Организатора награде.

Шта укључује награда?

Поред награда предвиђених за полуфиналисте и додатна новчана награда у износу од

300.000 динара

Резултати гласања публике биће објављени током свечане церемоније доделе Награде,
која је заказана за 9. октобар 2025. у Београду.

Ово је награда коју добија један од полуфиналиста који се не пласирају у финале. Циљ Награде публике је приближити јавности приче о изузетним наставничким личностима. Организатор објављује резултате гласања публике током свечане церемоније доделе  Награде Просветитељ.

За награду публике ће бити могуће јавно гласати на сајту Награде Просветитељ до 30. септембра 2025.

Кандидати:

Снежана Николић, тифлопедагог, ШОСО „Милан Петровић” Нови Сад

Снежана је тифлопедагог у ШОСО „Милан Петровић” у Новом Саду. Дипломирала је на Филозофском факултету у Новом Саду, а магистрирала на Факултету за специјалну едукацију и рехабилитацију Универзитета у Београду. Друштвени ангажман остварила је као члан Одбора за бригу о особама са инвалидитетом града Новог Сада у тимовима за образовање, социјалну заштиту, опрему и специјална помагала, сензибилизацију социјалне средине, развој и унапређење волонтеризма и за уклањање архитектонских баријера. Ангажована је на различитим позицијама у градској организацији Савеза слепих и слабовидих Новог Сада и Савеза слепих Војводине. Члан је Тима за приступачност Савеза слепих Србије. Креатор је мултисензорних наставних средстава, коаутор, стручни сарадник и реализатор је многих предавања на стручним скуповима, аутор је семинара за наставнике, добитник бројних награда за свој рад.
Њена образовна филозофија заснива се на инклузивном приступу и подршци сваком детету да оствари свој пуни потенцијал. Верује у рану стимулацију и индивидуализован приступ, са фокусом на развој јединствених способности и интереса детета, што је од животне важности за развој, напредовање, образовну и социјалну инклузију. Рана стимулација (од рођења детета до поласка у школу) укључује дете као и његове родитеље, породицу и ширу заједницу.

Звонимирка Јовичић, професорка разредне наставе, ОШ „Моша Пијаде” Жагубица

Звонимирка је наставница у ОШ „Моша Пијаде” у Жагубици. У комбинованим одељењима школе у Изварици са својим ђацима снима филмове, прави приручнике, мапе ума, постере, часописе и друга наставна средства, а осмислили су и четири кутка за учење: музички кутак, математички кутак, књижевни кутак, природњачки кутак и етно кутак. Часове често организује у школском дворишту или у природи, користећи окружење као учионицу на отвореном. Успоставила је сарадњу са локалном заједницом, родитељима и мештанима, који често помажу у организацији различитих активности – од уређења школског дворишта, преко техничке подршке у разним активностима са ђацима, до преношења традиционалних вештина и знања. Организатор је и учесник многобројних манифестација, квизова и догађаја. Члан је различитих друштава, а своју наставну праксу дели са колегама на стручним скуповима. За свој рад добила је велики број награда.
Њена образовна филозофија заснива се на схватању да је посао учитеља посао с најдрагоценијим, а у исто време и најкрхкијим овоземаљским бићима, који су учитељу поверени да би их провео кроз чудесан свет знања и науке.

Мира Симеуновић, професор руског језика, Дванаеста београдска гимназија

Мира је наставница руског језика у Дванаестој београдској гимназији. Након завршене Филолошке гимназије у Београду, завршила је смер Руски језик и књижевност на Катедри за славистику Филолошког факултета Универзитета у Београду. Схватила је да настава није довољна и да се деци мора понудити више и другачије. Зато је оформила секцију руског језика „Умница”, која ради без прекида од 2011. године. Секцију сматра својим највећим успехом у непосредном раду са децом, али и потврдом да се ученици могу мотивисати за рад и у оквиру „споредног” предмета, да се могу пробудити и подржати таленти, да ученици могу бити успешни, а да наставник добија сатисфакцију у послу који ради са љубављу и ентузијазмом. Резултате рада објављује на свом професионалном сајту, где се може видети триста педесет радова. Коаутор је уџбеника и аутор наставних материјала, а своју богату праксу приказује у земљи и иностранству на стручним и научним скуповима.
Њена образовна филозофија је садржана у идеји да је наставнички посао врло динамичан ако га учините таквим. Предиван је пут константних малих корака, пут на којем помажете да настану велики људи. И то чини да и сами „растете” и осећате се посебним.

Атила Арпаш, наставник математике и информатике, ОШ „Шаму Михаљ” Бачко Петрово Село

Атила је наставник математике и информатике у ОШ „Шаму Михаљ” у Бачком Петровом Селу. Главни циљ му је увек био да ученици највише напредују у знању, да буду адекватно припремљени за средњу школу и да, поред знања, добију путем наставе и животна искуства. Његово залагање огледа се у припремању онлајн материјала за основну школу на мађарском и на спрском језику. Комплетно градиво обрадио је у облику онлајн лекција које су доступне свим ученицима из Србије, Мађарске, Румуније, Словачке, Босне и Херцеговине, Хрватске и из осталих земаља. Свакодневно добија питања, молбе и задатке из целог света преко свог Јутјуб (YоuТube) канала, електронске поште и друштвених мрежа. Тренутно има креираних 1.100 лекција. Сајт има дневно скоро 2.000 посетилаца. На Јутјуб каналу има око 16.000 пратилаца. Од почетка свог онлајн деловања 2013. године, броји више од 7,6 милиона прегледа. Својим највећим професионалним успехом сматра сусрете са својим бившим ученицима, који потврђују вредност наученог на Атилиним часовима.
Главни образовни мото му је да човек мора много да научи да би схватио колико мало зна. Зато се труди да што више знања и свог искуства пренесе ученицима у земљи и иностранству.

Слободан Миљковић, наставник социологије, Гимназија у Косовској Каменици

Слободан је наставник социологије у Гимназији у Косовској Каменици. Дипломирани је социолог, мастер социолог, мастер етнолог и антрополог, докторанд на департману за социологију. Предаје предмете: Језик, медији и култура, Методологија научног истраживања, Религије и цивилизације и Појединац, група, друштво. Средина у којој ради и у којој српска заједница живи у специфичним околностима, где су безбедносна ситуација, ограничене могућности за запослење и економска нестабилност значајни фактори који утичу на ученике, није спречила Слободана да напредује и ниже успехе са својим ђацима. У раду настоји да примени креативне методе које ученицима омогућавају да учење доживе као занимљив и динамичан процес. Један од приступа који је имао највећи утицај на развој његових ученика је учење кроз иновативне пројекте којима се пружа могућност разумевања и прихватања различитости. Његови ученици освајали су награде на свим нивоима такмичењима. За матуранте организује у склопу ваннаставних активности припрему за факултете, те волонтерски држи часове социологије за пријемни испит. Аутор је бројних стручних и научних радова.
Његова образовна филозофија заснива се на уверењу да је знање најмоћније средство личног и друштвеног развоја. Верује да сваки ученик има потенцијал за успех и да је улога наставника да подстакне радозналост, креативност и критичко мишљење.

Данило Ковач, професор историје и латинског језика, ЈУ Гимназија Бања Лука

Данило је наставник историје и латинског језика у ЈУ Гимназија у Бања Луци. Постдипломске студије завршио је на британском Институту за образовање Универзитетског колеџа у Лондону, а докторске студије на Универзитету „Сапијенца” у Риму. Хонорарно је ангажован као доцент на предмету Методика наставе историје, те предавач на бројним обукама за наставнике историје Србије. Својим највећим успехом сматра дугогодишње напоре да унапреди квалитет образовања о насиљу комбинујући педагошко и историјско знање и резултате рада подели са ученицима, наставницима, академском и широм заједницом. Режирао је више ученичких представа са историјском тематиком, организовао изложбе ученичких ликовних радова инспирисаних историјским темема, координисао више ученичких пројеката, од којих су многи награђени, а посебно су занимљиви плесни семинари, где су ученици, који су и полазници његове плесне секције, добили прилику да се упознају и друже са вршњацима из бивше Југославије. Добитник је великог броја награда за свој рад.
Сматра да школовање помаже ученицима да што боље упознају свет око себе, те сагледају и пронађу своје место у њему. Образовање треба да припреми младе људе да успешно врше животне изборе у складу са својом личношћу, интересовањима и сензибилитетом, те да позитивно утиче на формирање њихових животних погледа и начела.

Данка Ковачевић, професор енглеског језика и књижевности, Ужичка гимназија

Данка је наставница енглеског језика и књижевности у Ужичкој гимназији. Радила је у стручним школама, у основној школи и у гимназији, а у једном тренутку у сва три типа школа одједном. Поред основних, завршила је докторске студије, Модул језик и књижевност. Интензивно се у својој професионалној каријери бавила и консекутивним и симултаним превођењем. Учествовала је у великим Еразмус пројектима као сарадник и преводилац. Учествује у школским квизовима, обележавању одређених догађаја, дана језика, конкурса, такмичења итд. Као ментор помаже млађим колегиницама посетама њихових часова, сарађује и са васпитачима у вртићима ради организовања радионица учења језика које ученици спроводе, сарађује са психолозима из других школа око занимљивих обука за децу, сарађује са колегиницама са факултета итд. Њени ученици успешно полажу пријемни за факултет, а и нижу награде на републичким такмичењима индивидуално или у оквиру пројеката које осмишљавају.
Њена основна филозофија и идеја водиља је да треба дати све од себе, пружити ученику што више, омогућити потпуну подршку, објашњења, материјале, помоћ и ученик ће сигурно унапредити своје знање.

Филип Ускоковић, тренер, Спортско рекреативно удружење „Феникс” Нови Сад

Филип је тренер у Спортско рекреативном удружењу „Феникс” у Новом Саду. Широј заједници подиже свест о значају планиране и организоване физичке активности за децу са сметњама у развоју, тј. адаптираног физичког вежбања. Међу пионирима је у Војводини, можда и шире, који се баве овим видом посла и којима је ово професија. Идеја да се бави овим позивом јавила се на мастер студијама на Факултету спорта и физичког васпитања у Новом Саду, када је написао научно-истраживачки рад који се бавио овом специфичном популацијом. Следећи корак је био спровођење пројекта „Школица спорта за децу са сметњама у развоју”, у родном граду Врбасу, који је био инклузивног карактера. Оснивањем „Феникса” у Новом Саду и његовом промоцијом отворили су се нови хоризонти за развој и унапређење ове јединствене праксе.
Његова радна филозофија је да никада не треба одустајати, поготово када се ради са децом са сметњама у развоју јер је и мали корак за њих велики. Његов образовни мото је: „Истрајност, али не савршенство!” Не можемо очекивати од деце са сметњама у развоју да увек савршено ураде неке вежбе, али истрајношћу и радом можемо да побољшамо њихове могућности и капацитете који ће довести до њиховог свеукупног бољег психомоторног функционисања.

Гласам да се награда публике додели:
753 гласова


ВАЖНА НАПОМЕНА:

Гласање је могуће обавити само једном са једног уређаја у року од 72 сата. Ако је више рачунара или телефона повезано на исту локалну мрежу (WiFi или путем мрежног кабла), након што се гласа са једног повезаног уређаја, аутоматски ће се онемогућити гласање са свих других уређаја повезаних на исту локалну мрежу. У том случају саветујемо да за гласање користите свој мобилни телефон или неки други уређај који није повезан на исту локалну мрежу.

*Имејл адреса се уноси са циљем спречавања вишеструког и аутоматизованог гласања. За детаље погледајте Обавештење о обради података о личности.